Víte, co se považuje v automobilovém světě za největší mistrovství? Není to maximální výkon motoru, není to ani nejprostornější kabina a bezedný zavazadlový prostor. Pravý majstrštyk tkví v kombinaci všech vlastností. V této disciplíně dominuje Volkswagen Golf R sedmé generace, který po svém nedávném faceliftu přijíždí i v okořeněné verzi Performance, donedávna vyhrazené pro legendární GTI. Co tedy magické slovíčko z nářečí německého výrobce u Erka přináší?
Již dávno neplatí, že kultovní označení GTI je u nejprodávanějšího lidového vozu nižší střední třídy vrcholem nabídky. A nyní se laťka ještě posouvá. R Performance chce být králem sportovních všeumělů, který však svým decentním kabátem do světa nekřičí, že ukrývá turbem přeplňovaný dvoulitr TSI, jehož parametry byly ještě nedávno vyhrazeny pro sportovní kupé prémiových značek. Erko s faceliftem totiž posílilo na rovných 310 koní.
Co se naopak neskrývá, jsou 19palcová kola z lehkých slitin, za kterými se lesknou perforované kotouče s výkonnými brzdami. Ty zaručují několik kol na okruhu bez citelného vadnutí. Mezi okem viditelné věci z Performance balíčku patří také matná zadní okna. Co naopak poznáte až při jízdě, je progresivní a citlivé řízení nebo absence omezovače rychlosti.
Pro milovníky rychlé jízdy i pro rodiče
R Performance tak přibližuje ostrý Golf ještě více motorsportu, ale vůz samotný má nadále představovat jedinečného všeuměla, který ráno odveze děti do školy, dojede na dalekou pracovní schůzku a cestou zpět potrápí asfalt klikatých okresek. A tak jsme zpět u jedinečné kombinace vlastností, díky které se R Performance snaží zavděčit všem nárokům dnešního řidiče. Jak to vlastně výrobce z Wolfsburgu dokázal?
Totiž, na prověřeném základu se dobře staví. Všechno umění stojí především na kvalitách samotného Golfu, jeho lehké a tuhé konstrukci karoserie, postavené na modulární platformě MQB. Ta umožňuje detailně nastavit podvozek a snížit ho pro lepší jízdní kvality, bez nutnosti ztráty cestovního komfortu.
Navíc je možné připlatit si za elektronicky řízené tlumiče DCC, se kterými se autu dostává dalších charakterů a tváří. I bez nich je však nejrychlejší Golf historie použitelný na každodenní soužití. Dokonalá stabilita za každých podmínek je slibem, který německý rychlík ctí do puntíku. Tím pádem vůz slibuje dokonale bezpečnou jízdu v tempu i méně trénovanému řidiči. Všemu napomáhá i osvědčený automat DSG, který nabízí hned několik jízdních režimů a podtrhuje všestrannost vozu. Puristy může zamrzet, že vůz přišel o možnost manuálu, kvůli přísnějším emisním normám.
I místo řidiče si zakládá na všestrannosti. Všemu dominují anatomické sedačky, slibující skvělou oporu těla. Po facefiltu nabízí Golf R velkou možnost digitalizace a ve své třídě se stává premiantem, který místo klasických analogových budíků přináší (za příplatek) digitální přístrojový štít. V infotainmentu se můžete bavit sledováním tlaku turba, dostupného výkonu a dalších informací, které velká obrazovka přináší. Nadstandardně vypadá také příplatková navigace Discover Pro a potěší zástup bezpečnostních asistentů, kterými je německý silák vyzbrojen. A tentokrát dobrá zpráva pro puristy: stabilizaci lze deaktivovat!
Může se zdát, že Golf R Performance je až moc dokonalé auto. Vše záleží na přístupu. Pokud vás baví řídit a budete hledat univerzála mnoha charakterů, není pravděpodobně lepší volby.
Chcete se svézt v novém VW Golf R Performance? Navštivte https://www.autopodbaba.cz/ a vyzkoušejte si ho na vlastní kůži!
Více informací o voze naleznete na: https://www.autopodbaba.cz/volkswagen-golf