Praga Baby – nesmrtelná krása

Praga Baby

Nová, moderní konstrukce a výkon 22 koní. Významné místo v dějinách českého automobilového průmyslu má automobilka Praga. Ve své době měla dominantní postavení postavení na československém trhu, byla dokonce úspěšnější než Škoda. Cílem automobilky bylo přijít s něčím novým. Chtěli nabídnout levný automobil se solidním výkonem a moderním designem, což se jim také povedlo a byl to trhák. Jak se automobilka dostala až na špičku a co dělá auto Praga Baby tak unikátním a oblíbeným? Dočtete se v následujícím článku.

Praga Baby

Historie automobilky

Dvacátá a třicátá léta minulého století byla proč československé automobilky obecně velice úspěšná. Dominantní postavení ve své době (stejně jako dnes) měly kopřivnická Tatra a mladoboleslavská automobilka Škoda (Laurin & Klement) .

Automobilka se sídlem v Praze-Libni byla založena roku 1907. V následujících čtyřech desetiletích tvořily tyto tři továrny tzv. “velkou trojku” domácích automobilových výrobců.

V druhé polovině dvacátých let a na přelomu let třicátých byly pragovky nejprodávanějšími vozy na domácím trhu.

Praga Baby, známá také pod svým názvem “bejbyna”, byla vyráběna mezi lety 1934 -1937 a za tu dobu bylo vyrobeno celkem 3950 ks tohoto modelu.

Vůz byl oblíbený i díky jeho propagaci, dokonce samotná Lída Baarová sehrála hlavní úlohu ve filmu o tomto voze.

Miláček Praga Baby

Vozy byly vyráběny s různými typy karoserií. Mezi nejoblíbenější patřil dvoudveřák s pevnou střechou nebo polokabriolet s pláštěnou střechou, dále pak kabriolet. Rám byl páteřový, vzadu i vpředu rozvidlený. Přední náprava měla nezávisle zavěšená kola na třmenech, což jí dodávalo hlavně v zatáčkách lepší aerodynamiku. Brzdy byly mechanické, bubnové a ovládané pomocí lanovodů. Novinkou bylo použití vodního čerpadla. Došlo tak ke zmenšení množství chladící kapaliny a chladiče obecně, celkově tak bylo chlazení lepší.

Co se motoru týče, byl to čtyřválec s SV rozvodem o vrtání 60 mm a zdvihu 80 mm. Klasická třístupňová převodovka, objem 995 ccm s otáčkami 3200/ min a výkonem 22 koní.To byla Praga Baby. Škoda jen, že výroba světově proslulých automobilů Praga už patří do historie.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *